نشانی :   امیر کبیر شرقی مقابل حسینیه بنی فاطمه پاساژ 110
  شماره های تماس :   900 500 33 (021)
0
« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 27 خرداد 1402 در ساعت 25 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شرایط گارانتی لاستیک خودرو

در مورد اهمیت لاستیک در خودرو همیشه صحبت کرده‌ایم. داشتن لاستیک‌های سالم به شما در داشتن یک رانندگی ایمن و لذت بخش کمک زیادی می‌کنند. اما گاهی اوقات ممکن است قبل از خرید، ایراد داشتن و سالم نبودن لاستیک را نتوان به راحتی تشخیص داد و شما بعد از مدتی رانندگی متوجه آن شوید. بنابراین، دریافت ضمانتنامه و گارانتی لاستیک در هنگام خرید بسیار حائز اهمیت است. در ادامه، درباره مواردی که شامل گارانتی می‌شوند و البته مواردی که شامل گارانتی تایر در ایران نمی‌شوند و نکاتی که باعث عدم استفاده از گارانتی می‌شود، صحبت خواهیم کرد. همچنین، به بررسی ضمانتنامه شرکت‌های تولید کننده، همچون گارانتی لاستیک بارز، گارانتی لاستیک کویر تایر، گارانتی لاستیک ایران تایر و البته ضمانتنامه لاستیک‌های پرفروش خارجی، پرداخته خواهد شد.

مواردی که شامل گارانتی می‌شوند، شامل عیوبی است که در روند پخت و همچنین در حین ساخت و تولید لاستیک به وجود می‌آیند. در این صورت، پس از کارشناسی انجام شده توسط متخصصان شرکت تولید کننده یا وارد کننده، مشخص می‌شود که آیا لاستیک فوق باید مرجوع شود یا خیر. در صورت مرجوعی، در صورت نیاز مشتری تایری دیگر با همان مشخصات به ایشان تحویل داده می‌شود و یا مبلغ تایر به خریدار عودت می‌گردد.

 

مواردی که شامل گارانتی نمی‌شوند، شامل تایری است که بر اثر مشکلات فنی خودرو، مانند ایراد در جلوبندی و غیره، دچار ساییدگی و پله شدگی شده باشد، تایر پنچر شده‌ای که پنچری آن گرفته شده باشد، انتخاب نادرست تایر از نظر مشخصات فنی در هنگام خرید، مانند سایز لاستیک، توجه نکردن به شاخص تحمل بار و سرعت طبق نیاز مشتری، کاربری نامناسب و غیره، آسیب دیدن تایر در اثرسوختگی، خشک شدن، آفتاب سوزی، ترکیدگی و غیره.

نکاتی که باعث عدم استفاده از گارانتی می‌شوند، شامل عدم رعایت شرایط نگهداری، نصب و تعویض تایر توسط فروشگاه‌ها و کارگاه‌های غیرمجاز، استفاده از تایر‌های کارکرده و غیرمجاز، تغییر سایز تایر از سایز مورد تایید شرکت تولید کننده، نصب تایر با سایز و شاخص متفاوت با دستورالعمل شرکت تولید کننده، استفاده از تایر‌هایی که سال تولید آن‌ها قبل از خرید مشتری باشد و استفاده از تایر‌هایی که از نظر کیفیت و استاندارد مشکوک باشند می‌شود.

در ضمانتنامه شرکت‌های تولید کننده لاستیک، معمولاً مواردی مانند ضمانت کیلومتری، ضمانت عمر، ضمانت عدم ساییدگی و پره شدگی، ضمانت عدم ترکیدگی، ضمانت عدم سوراخ شدن و ضمانت عدم تغییر شکل را برای لاستیک‌های خودرو ارائه می‌دهند. همچنین، شرکت‌های تولید کننده لاستیک معمولاً مدت زمان ضمانت را نیز مشخص می‌کنند که معمولاً بین ۶ تا ۱۲ ماه است.

در ایران، شرکت‌های تولید کننده لاستیک مانند گارانتی لاستیک بارز، گارانتی لاستیک کویر تایر و گارانتی لاستیک ایران تایر، ضمانتنامه‌های خود را برای محصولات خود ارائه می‌دهند. همچنین، لاستیک‌های خارجی معروفی نیز مانند لاستیک‌های کومهو، بریجستون، میشلین، دانلوپ و غیره، ضمانتنامه‌های خود را برای محصولات خود در ایران ارائه می‌دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط گارانتی لاستیک خودرو، به ضمانتنامه شرکت تولید کننده مربوطه مراجعه کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()